Aktivity školy, soutěže

2019-2020

Carousel imageCarousel image

Přehlídka dětských recitátorů

Recitační soutěž - školní kolo se uskutečnilo 27. února 2020. Celkem se zúčastnilo 22 recitátorů, kteří bojovali o postup do okrskového kola. Výběr básní, připravenost žáků i samotná interpretace byla na velmi dobré úrovni, a proto měla porota těžký úkol, aby vybrala ty nejlepší recitátory do okrskového kola. Za své výkony si všichni žáci zasloužili obdiv poroty a všichni byli odměněni drobnými sladkostmi.

Všem zúčastněným byla předána čestná uznání za recitaci básně a první tři žáci obdrželi věcné ceny a diplomy.

Výsledky školního kola a postupující žáci do okrskového kola:

1. Tereza Svačinová, 4.D

2. Jakub Čevelík, 5.A

3. Agáta Couffin Mudříková, 4.E (náhradnice

Zvláštní ocenění poroty získala VIOLA RUBEŠOVÁ z 5.B třídy za vlastní tvorbu básně POTKAN

Do okrskového kola, které se bude konat dne 11.3.2020 za přítomnosti dětí z dalších škol, přejeme našim postupujícím žákům hodně úspěchů a postup do okresního kola

Mgr. Dagmar Honsová , organizátorka soutěže

Carousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel image

Návštěva 1. AB ve SZŠ ve Zlíně

V pondělí 24. února se žáčci prvních tříd vypravili za studenty zdravotní školy, aby je naučili něco ze své budoucí profese. A dozvěděli se spoustu zajímavých informací - jak zavolat záchranku, jak je při záchraně života důležitá každá minuta a jak správně poskytnout první pomoc.

Vše si ve skupinkách vyzkoušeli a nebyla to žádná nuda. Obvazování, resuscitace, ošetření zranění .... Nyní už děti o všem něco ví a určitě by si uměly poradit, kdyby se něco přihodilo.

Pondělní dopoledne bylo velmi poučné a děti si z něho odnesly nezapomenutelné zážitky.

Mgr. Iva Kusbachová

Carousel imageCarousel image

Návštěva festivalu IQ play

Žáci 8. B a C navštívili v úterý 18. 2. Festival IQ play na zámku ve Zlíně. Byly zde vystaveny k vyzkoušení hry a hračky vzdělávacího charakteru, logické hry, stavebnice, spousta dřevěných, plastových i kovových hlavolamů. Hned u vchodu je zaujaly různé variace na Rubikovu kostku, vyzkoušeli si čínské Tangramy. Pohráli si s magnetickými stavebnicemi, ze kterých snadno sestavovali tělesa. Zahráli si logické a deskové hry, zaujaly je i spousty různorodých stavebnic. Plánovanou hodinu a půl jsme si protáhli na dvě hodiny a pak jsme se vrátili příjemnou procházkou do školy.

Atmosféra byla příjemná, chování vzorné, děti byly s akcí velmi spokojené.

Dana Gerichová


Carousel imageCarousel imageCarousel image

Konstrukční práce v PČ ve třídách 5.AB

V hodinách pracovních činností žáci 5.A a 5.B vytvářeli plošné i prostorové kompozice ze stavebních prvků stavebnice Lego. Pracovali a sestavovali podle předlohy i vlastní představy jednoduché pohyblivé i statické modely. Při své práci prováděli jednoduchou montáž a demontáž.

Vyrobili plno krásných a zajímavých staveb.

Práce konstruktéra se jim líbila a s nadšením se pustili do stavby svých výrobků.

Mgr. Dagmar Honsová

Ptačí hodinka

Jedná se o sčítání ptáků na krmítku, které proběhlo 10. - 12. ledna 2020. Již druhý ročník sčítání ptáčků proběhl pod hlavičkou České společnosti ornitologické. Program nazvaný Ptačí hodinka je určen všem zájemcům o přírodu a ptačí dění v jejich okolí. Ačkoliv se jedná o vědecký výzkum, účasnit se může úplně každý.

Naše třída 3.A se zapojila již druhým rokem.

Pátek 10. ledna jsme nazvali jako „Ptačí“. Nejprve jsme se museli teoreticky připravit, učili jsme se poznávat v encyklopedii a ptačích atlasech možné ptačí návštěvníky.

Naše hodinová statistika: šest hrdliček zahradních, pět sýkorek koňader, dva kosi.

Jelikož pozorování muselo probíhat v tichosti, slyšeli jsme dokonce i zpěv ptáčků, které jsme ani nespatřili.

Naše třída i nadále pokračuje ve sledování ptáčků a zaznamenávání zajímavých a nečekaných ptačích setkání.


Průběžné výsledky v ČR: Finální výsledky se zpracovávají během února.

Účastníci: 21 675 Ptáci:474 337


  1. Sýkora koňadra 106 735
  2. Vrabec polní 75 884
  3. Vrabec domácí 58 916


Mgr. Jana Haasová

Carousel imageCarousel imageCarousel image

Exkurze do divadla ve Zlíně

V úterý 11. února měly děti příležitost navštívit Městské divadlo Zlín. Děti navštívily místa, kam se „obyčejný“ člověk vůbec nedostane, jako je např. jeviště, kde herci hrají, zákoutí pod jevištěm, kostymérny, či místnosti, kde se tvoří nejrůznější kulisy k divadelním hrám. Při návštěvě samotného jeviště jsme si mohli dokonce popovídat s panem režisérem Rychlíkem, který s herci právě zkoušel novou divadelní hru. V průběhu prohlídky jsme se seznamovali s pojmy jako rekvizity, kulisy, garderobiérka, vlásenkářka, nebo také s pojmem „derniéra“. Navštívili jsme také prostory, kde se herci připravují, líčí se nebo si oblékají kostýmy a kde mají vlastně celkové zázemí.

Dostali jsme se také na menší divadelní scénu MDZ – Studio Z a tam si děti zkusily, jak na herce (děti) září reflektory „prken, co znamenají svět“.

Mgr. Šárka Vojáčková

Matematická olympiáda

V letošním roce měli žáci naší školy možnost zúčastnit se již 69. ročníku matematické olympiády, kterou každoročně vyhlašuje Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. Pokaždé žáci na podzim obdrží zadání a je na nich, zda se pustí do práce. Úkoly se vypracovávají v klidu domova a kdo má zájem, donese je hotové své paní učitelce matematiky.

V nejmladší kategorii se letos objevilo 6 řešitelů, kteří si našli čas a chuť poprat se s náročnými úkoly. Některým se dařilo více, jiným méně, ale všichni ukázali, že se matematiky nebojí. Nejúspěšnějším řešitelem se stal Lukáš Pompa, který postoupil do okresního kola.

Ve středu 29. 1. 2020 se vydal na Základní školu Dřevnická ve Zlíně a vyzkoušel si, jak se tak náročné úkoly řeší v časovém limitu v třídě plné neznámých vrstevníků. Z 26 účastníků se stal úspěšným řešitelem a umístil se na krásném 17. – 18. místě.

Lukášovi gratulujeme a přejeme mu, aby se mu v matematice a logických úkolech i nadále dařilo.

Mgr. Eva Březovjáková

Ukázková hodina pokusů ve 3.B

V minulém týdnu děti zhlédly v hodině prvouky některé pokusy, které ukazovaly na přítomnost vzduchu všude kolem nás. Vznikl nápad uspořádat ukázkovou hodinu pokusů.

Některé děti si samy nebo s pomocí rodičů připravily do vyučování ukázku různých pokusů. Své činnosti doprovázely slovním popisem.

Všichni sledovali s napětím, jak se pokus vydaří. Každý žák poté vysvětlil, co chtěl svým pokusem dokázat. Všichni jsme byli obohaceni o spoustu znalostí a zážitků.

Mgr. Hana Kovářová

Třída 2.B v muzeu

V lednu se žáci 2.B opět podívali do zlínského muzea. Na programu bylo povídání a podívání se do světa fauny živočichů žijících v jeskyních.

Nejprve jsme si povídali o typu krajiny, kterou nalezneme na území České republiky, a pak o prostředí jeskyní. Dozvěděli jsme se, že v jeskyních žije mnoho druhů živočichů a také proč jsou jeskynní ryby bez pigmentace. Na závěr programu dostali žáci, jako správní jeskyňáři, baterky a pátrali v jeskyni po živočiších. To se žákům velmi líbilo.

Třeba nakonec některý z nich bude i speleologem.

Mgr. Lenka Doležalová

A Bold Rabbit

V únoru se žáci 4. tříd vydali na Malou scénu, kde je čekalo česko-anglické divadelní představení „A bold rabbit“. Někteří si předem zjistili, že „bold“ znamená odvážný, nebojácný, slovíčko „rabbit“ všichni znají, takže název byl bryskně rozluštěn ještě cestou do divadla. Někteří měli obavu, zda budou všemu rozumět, ale herci při hraní používali jak angličtinu, tak češtinu, takže se nakonec nenašel nikdo, kdo by příběhu neporozuměl. A co jsme mohli na jevišti vidět? Takovou anglickou parafrázi na klasickou českou pohádku o Honzovi. Líný zajíc se vydal do světa, potkal různé lidi a různá zvířata, procestoval celou řádku zemí a nakonec se vrátil i s truhlou plnou zlata domů. Nutno podotknout, že vše bylo zasazeno do současné doby. Takže: zajíc neležel na peci, ale hrál neustále na telefonu, nepotkal žádnou hodnou babičku, ale lyžaře ve Špindlu, kteří si s ním chtěli udělat „selfíčko“, proletěl se vrtulníkem, nechal si ušít ty nejmodernější šaty od vyhlášeného mistra Nitky, ale nakonec, stejně jako náš český Honza, zjistil, že všude dobře, doma nejlépe.

Mgr. Hana Čambalová

Návštěva 2.A v Městském divadle Zlín

V úterý 11. února měly děti příležitost nahlédnout do zákulisí našeho Městského divadla Zlín. Role průvodce se ujala p. Pospíšilová, která má na starosti celé obchodní oddělení, vstupenky a celkové objednávky představení.

Děti s ní navštívily místa, kam se „obyčejný“ člověk vůbec nedostane. Paní Pospíšilová nás zavedla do zákoutí pod jevištěm i na samotné jeviště, kde se právě odehrávala zkouška herců nově připravované divadelní hry. V průběhu prohlídky nás seznamovala s pojmy jako rekvizity, kulisy, garderobiérka, vlásenkářka nebo „derniéra“. Navštívili jsme také prostory, kde se herci připravují, líčí či oblékají kostýmy, a kde mají vlastně celkové zázemí. Dostali jsme se také na menší divadelní scénu MDZ – Studio Z a tam si děti zkusily, jak na herce (děti) září reflektory „prken, co znamenají svět“.

Mgr. Šárka Vojáčková

Andělské pískání ve škole

V pátek 20. prosince jsme si mohli všichni včetně rodičů, prarodičů, tet a strýců zazpívat vánoční koledy. Proběhl další ročník tradičního "andělského pískání".

Hned po ranním otevření školy začala velká sláva. Ve vestibulu byly připravené děti s flétničkami, paní učitelky Pavlína Absolonová a Šárka Vojáčková a paní Lenka Hartmannová z HŠ Yamaha. Za doprovodu kláves děti hrály na flétny a zpívaly známé i méně známé koledy a vánoční písničky.

Všichni vypadali "andělsky", protože dívenky byly v bílém se třpytivými čelenkami, kluci slavnostně oblečení a paní učitelky vyšňořené jako na Oscary.

Vánočního koledování se zúčastnil velký houf rodičů a zpívání znělo na všechny strany.

Děkujeme paním učitelkám, dětem a HŠ Yamaha za přípravu krásné akce a za rok zase na shledanou!

Carousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel image

Vánoční zpívání 2019


Stalo se již tradicí, že se žáci 2. stupně vždy poslední školní den před Vánoci sejdou ve 3. patře a společně si zazpívají vánoční písně. Letos jsme se zaměřili na písně lidové a vybrali si čtyři české a čtyři moravské koledy. Za doprovodu osmičlenné kapely složené z žáků 8. ročníku zazněla např. česká koleda Půjdem spolu do Betléma nebo moravská Na Vánoce dlúhé noce. Společně jsme si popřáli "šťastné a veselé" a rozloučili se koledou v rockovém stylu Vondráši, Matóši.


Krásné Vánoce přeje

Valerie Úradníková

Projekt Hej, mistře...

Na 1. stupni probíhal v posledním školním týdnu před Vánocemi projekt Hej, mistře, jehož cílem bylo seznámit děti s Českou mší vánoční a životem Jakuba Jana Ryby.

V každé třídě si děti hudební opus poslechly, četly si texty, zpracovávaly pracovní listy, které pro ně připravily paní učitelky.

Zde je přehled jednotlivých aktivit

Montessori

Třídy Montessori si poslechly celou mši s animovaným příběhem s Ladovými obrázky v pátek 20. listopadu. V lednu 2020 se podívají na „Opera nás baví“ o životě a díle J.J.Ryby. K tomu vypracují v hudební výchově pracovní list.

1.A Mgr. Iva Kusbachová

Prvňáčci si poslechli čtyřminutovou část. Poslouchali, o čem se zpívá. Pak si povídali, kdo to byl J. J. Ryba a kde a kdy můžeme mši Hej mistře slyšet.

Děti si pak nakreslily obrázek.

1.B Mgr. Pavlína Absolonová

Paní učitelka seznámila děti se s mší J.J.Ryby ve tvořivých hodinách pracovních činností a výtvarné výchovy. V první hodině děti sledovaly příběh o narození Ježíška, ve druhé pak tuto část hudebního díla výtvarně zpracovaly.

2.A Mgr. Šárka Vojáčková

Děti se podívaly na youtube na animovaný film. Zhlédly a poslechly si části Kyrie a Hej mistře. Pak si pustili prezentaci o životě a díle J.J.Ryby.

3.B Mgr. Iva Kusbachová

Děti poslouchaly mši a sledovaly animovaný film s obrázky Josefa Lady. Četly také doprovodný text. Jejich úkolem bylo poznat hudební nástroje, které uslyší.

4.A Mgr. Iva Kusbachová

Ve 4. A pracovali žáci podobně jako ve 3.B. Navíc ještě sledovali rozdělení skladby na části a opakování stejného motivu.

4.B, 5.A, 5.B Mgr. Dagmar Honsová

V hudební výchově se žáci 4.B, 5.A a 5.B podrobně seznámili s církevní skladbou s českým textem „Česká mše vánoční.“

Na začátku hodiny se žáci motivovali četbou ze Zázračné knížky, jak děti slaví Vánoce. V pohodovém kruhu vyprávěli, jak oni slaví Štědrý den s rodiči, píší si o dárky Ježíškovi, zpívají koledy v rodinném kruhu, o vánočních zvycích, které s rodinou dodržují. Nakonec se rozpovídali, jak u nich doma zazvoní Ježíšek a všichni se rozběhnou do obývacího pokoje a s radostí a nedočkavostí rozbalují dárky.

V průběhu hodiny se dozvěděli o narození Krista prostřednictvím českých slov z církevní skladby a o skladateli J. J. Rybovi a zajímavostech z jeho života.

Po rozebrání textu si žáci pozorně z vyslechli Českou mši vánoční nebo-li Hej mistře a zároveň zhlédli animovaný příběh od Josefa Lady k dané tématice, který vypráví o zvěstování Kristova narození a příchodu pastýřů k jesličkám.

Na závěr hodiny si žáci zazpívali vánoční koledy s doprovodem dětských nástrojů.

5.A Mgr. Eva Březovjáková

Paní učitelka pracovala s dětmi s textem vánoční mše. Společně si text rozdělili na jednotlivé verše a společně část mše recitovali.

Carousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel image

VÁNOČNÍ LAŤKA 2019

Již tradičně se setkávají žákyně a žáci 2. stupně v tělocvičně školy, aby si poměřily své dovednosti ve skoku vysokém. Ani letos tomu nebylo jinak. Dne 19. 12. 2019 se sešli v poštu 52 žáků, ve dvou kategoriích – mladší tj. žáci 6. - 7. ročníku a starší tj. 8. - 9. ročníku. Soutěž proběhla ve svátečním, vánočním duchu za účasti soutěžících i publika.

Soutěžící:

6. roč.: Shejbal Š., Pavel J., Kotík T., Frýdl J., Danev R., Kříž M., Zemanová J., Charvátová K., Dědičíková L., Ernestová M., Čala A., Urban D., Zapletal D., Výmolová K., Nečasová L., Nahálková T., Matochová A.,

7. roč.: Dalajka D., Kleibl R., Olejník L., Moravcová K., Vrbová T., Koňaříková Z., Bětíková J., Pašková K., Schlimbach J., Janík O., Skokanová K., Dalajková M., Matůšová K., Ondrášová E., Novotná V.,

8. roč.: Dolník D., Juřena M., Migdal M., Zavadilová L., Frölich T., Daněk J., Jurásek M., Burdová A., Šimonová P., Žáček J.,

9. roč.: Mikulčík D., Barcuchová L., Kašpárková M., Prchlíková B., Hornych J., Petrů K., Mannová J., Juřicová M., Matochová A.,

VÝSLEDKY:

Ml. žáci:

  1. OLEJNÍK Lukáš
  2. SCHLIMBACH Jakub
  3. KLEIBL Radovan

Ml. žákyně:

  1. MATŮŠOVÁ Kateřina
  2. MORAVCOVÁ Kateřina
  3. VRBOVÁ Tereza

St. žáci:

  1. DOLNÍK David
  2. MIGDAL Martin
  3. PETRŮ Kryštof

St. žákyně:

  1. PRCHLÍKOVÁ Bára
  2. BURDOVÁ Anna
  3. ŠIMONOVÁ Patricie
Carousel imageCarousel imageCarousel image

Vánoční jarmark 1. stupně a školní družiny

V úterý 17. prosince proběhl v naší škole tradiční vánoční jarmark, do kterého se zapojily všechny třídy 1. stupně a také všechna oddělení družinky. K letošnímu tvoření spousta tříd využila přírodní materiály a vznikly z toho moc krásné věci. Za všechny uvádím alespoň pár příkladů: 2.B a její stromečky z pomerančů a dřevění sněhuláci, 4.B vyráběla třpytivé stromečky ze šišek, ve 4.A a 5.B tvořili z ořechových skořápek a děti ze 3.A připravily nádherné vánoční věnce z jehličí.

Návštěvníci jarmarku mohli vybírat z velkého množství výrobků různých tvarů, barev, velikostí, materiálů a také ceny – ty nejlevnější se daly koupit dokonce už za 1 Kč! Největší zájem o nákupy byl hned ráno, dokonce i někteří notoričtí opozdilci si tentokrát přivstali, aby stihli ulapit ty nejlepší výrobky. V průběhu celého dne přicházeli na jarmark také rodiče a snad nikdo neodcházel s prázdnou. Všem, kdo jste na jarmarku nakoupili, patří velké díky, protože jste tím přispěli dětem do tříd a družinek. Na ně teď čeká nelehký úkol, promyslet, za co utržené peníze utratí.

Závěrem bych chtěla moc poděkovat také všem dětem, paním učitelkám a vychovatelkám, které si s přípravou jarmarku daly neuvěřitelnou práci, a také Spolku rodičů při ZŠ Komenského I, který tuto akci finančně podpořil.

Mgr. Hana Čambalová

Carousel imageCarousel imageCarousel image

Vánoční dílna ve 2.B

Dne 18.12. proběhlo v naší třídě 2.B odpolední vánoční tvoření. Děti již dopoledne přinesly nějaké pamlsky, které upekli či nakoupili rodiče. Paní učitelka připravila materiál na výrobu zvonečku a baňky. Polystyrenový základ děti společně s rodiči ozdobili barevnými flitry. Během tvoření se ochutnávaly dobroty, popíjel čaj a kafíčko a povídalo se.

Odpoledne proběhlo ve velmi příjemné vánoční atmosféře. Vánoční pohodu dotvářely koledy a písně.

Mgr. Lenka Doležalová

Carousel imageCarousel imageCarousel image

Vánoce, Vánoce, přicházejí ...

Pro děti představa stromečku se spoustou dárků. Hodně dlouhé čekání...

A tak se v rámci projektu Kamarád, ve spolupráci se školní knihovnou, uskutečnilo v úterý 17.12. milé setkání tříd 1.B a 9.B. Mezi knížkami, spolu s kamarády. Příjemnou atmosféru navodila pohádka z Ježíškova vyprávění o Vánocích následně doplněná pro prvňáčky „praktickou částí“ a to pouštěním vlastních svítících lodiček ze skořápek ořechů po vodě. Anička z 9.B zároveň provedla odborný výklad, co cesta jejich lodí do budoucnosti znamená.

Malí kamarádi si zvládli za zvuku koled ještě vymalovat připravená vánoční přáníčka, která se jim opravdu moc povedla! Kamarádi spolu strávili prima vyučovací hodinu!

Takže Vánoce, Vánoce, přicházejí......ale už aby byly tady, i když se to všem moc líbilo.

Mgr. Eva Postavová


Anglická olympiáda

Ve středu 11. 12. 2019 proběhla na naší škole olympiáda z jazyka anglického. Žáci si mohli ověřit své znalosti a porovnat se svými spolužáky. Olympiáda byla rozdělena na dvě kategorie - pro mladší a starší žáky. Mezi mladšími žáky se stal vítězem Nikola Stefányi ze třídy 7.A, který bude naši školu dále reprezentovat v konverzační soutěži. O 2. a 3. místo se dělí Veronika Surá ze 7.B a Jakub Jasenský ze 6.B. Ve druhé kategorii zvítězil Tomáš Pavlík ze třídy 8. A, který bude naši školu reprezentovat v okresním kole. O 2. a 3. místo se dělí Denisa Polínková z 9.A a Anežka Hoferková z 8.C. Vítězům gratuluji a všem zúčastněným děkuji za účast.

Mgr. Jana Klimecká, Mgr. Blanka Trojnová

Prvních 100 dní ve škole - třídy 1.A a 1.B

1.A Mgr. Iva Kusbachová

Ve středu 11. prosince proběhla ve škole velká slavnost s názvem "Prvních 100 dní". Je to oslava toho, že děti v prvních třídách mají za sebou sto dní a jsou oficiálně pasováni na prvňáčky. Děti předvedly rodičům a prarodičům, kteří přišli v hojném počtu, co všechno už umí, zakoledovali si a společně s rodiči i zazpívali. Maminky upekly perníčky, paní kuchařky připravily dobrý čaj a nálada byla skvělá. S přípravou celé akce pomohli také kamarádi z 9. třídy a díky všem se slavnostní setkání náramně povedlo.

1.B Mgr. Pavlína Absolonová

Vypadá to jako chvilka, kdy děti z 1.B poprvé vstoupily do naší třídy. V očích obavy, očekávání, napětí.

Po třech měsících se v očích prvňáčků leskne sebevědomí, poznání a radost z úspěchu.

11. prosince jsme společně s rodiči, prarodiči i sourozenci oslavovali zrození školáka. Školáka, který toho už hodně umí, ví, jak se chovat, má spoustu nových kamarádů.

Naučit se za dva měsíce držet flétnu a zahrát na ni dva tóny, není vůbec jednoduché. A co teprve zapískat před obecenstvem náš První rock. Ale úvod našeho přesvědčování, že si zasloužíme titul Školák, se povedl.

V matematickém rébusu, který děti luštily společně s někým z rodiny, si přečetly krásné přání „Hezké Vánoce“.

V českém jazyce jsme se postupně s písmenky seznamovali s novými kamarády z učebnice. Víme, že Hung je z Vietnamu, Bára je na vozíčku, Šimon žije v Klokánku. Věty o nich a dalších dětech žáčci 1. B bravurně četli rodičům. Tedy hned poté, co prolezli tunelem školáka.

Odměnou za předvedené znalosti bylo samotné pasování na prvňáčka – medaile, studentská čepice a „Řád“ s potvrzením od samotné královny.

A závěrem:

Chcete vědět, na co jsou hrdí rodiče dětí z 1. B?

Na to, že děti začaly číst své první knihy, že se seznámily s novými kamarády, rády počítají nebo tvoří. Za to, že zvládnou přidat ke škole i sport a zájmové kroužky.

Pro děti bylo odměnou pohlazení po duši, které jim rodiče pošeptali, když seděly v kruhu na koberci.

Projekt čtení vánočních a biblických příběhů

1.A Mgr. Iva Kusbachová

Vánoce v naší třídě prolínají všemi předměty. V ČJ jsem dětem přečetla o adventu, vánočních zvycích a pranostikách. Vánoční říkadla přednesly děti na besídce Prvních 100 dnů, kde si také společně s rodiči zazpívaly koledy. Prohlédli jsme si zajímavý betlém z lega. V matematice jsme luštili vánoční tajenku a počítali ozdoby, a také jsme napsali dopis Ježíškovi. Pod stromeček, který je ve škole na chodbě, jsme zabalili dárečky v pracovních činnostech a společně jsme si vyzdobili stromeček ve třídě. Ve výtvarné výchově jsme si vyrobili kapříka a ještě budeme dělat vánoční přáníčka. Čeká nás ještě koledování v Baťově vile.

1.B Mgr. Pavlína Absolonová

Jak se to stalo, že nám dárky nosí Ježíšek? Proč je pořád malý? Opravdu jsou jesličky porodnice, jak si některé děti v 1.B myslí? Na tyto a spoustu dalších otázek vám odpoví příběhy z knihy Hany Skálové Ježíšek.

Při poslechu četby děti malovaly, jak si Ježíška představují, co jim asi se svými andělíčky pomocníčky nadělí. Některé ilustrace by si určitě vybrala do své knihy i sama autorka.

2.A Mgr. Šárka Vojáčková

Ve 2.A si čteme příběhy o Ježíškovi každý týden Adventu. Máme to jako když otevíráme okénko v čokoládovém kalendáři, něco pěkného si předčítáme o Vánocích, vánočních tradicích, andílcích, ale i o samotném Ježíškovi. V posledním příběhu jsme se dozvěděli, jak to má chudáček Ježíšek o Vánocích náročné a složité. Ale taky už víme, že na to není sám, že mu ve všem pomáhají nebeští andílci. Proto vznikl nápad andílky si také namalovat. Obrázky byly překrásné a ti "naši" andílci teď hlídají a opatrují celou 2.A.

2.B Mgr. Lenka Doležalová

V rámci týdne čtení vánočních příběhů jsme se věnovali čtení textů "Sejdeme se u jesliček". Přečetli jsme příběhy lidí, kteří nesli Ježíškovi dary do Betléma. Cestou je provázely různé peripetie. Ve čtení příběhů budeme pokračovat i v příštím týdnu, neboť se týkají celého adventu. Čtení děti velmi zaujalo. Následující den při opakování příběhu z minulého dne si krásně pamatovaly jeho obsah.

3.A Mgr. Jana Haasová

Využili jsme stažené Adventní pohádky 2019. Plnili jsme různé úkoly k vánočnímu kalendáři pohádek a her. Na každý den byla nějaká pohádka. V prvouce jsme se podrobně bavili o vánočních zvycích a obyčejích. Vše začalo adventem, sv. Barborou, sv. Mikulášem, sv. Lucií... Na náměstí jsme se vyfotili u jesliček, zazvonili na zvoneček a přáli si něco hezkého. Moc hezké bylo čtení O vánočním bláznovi. Tam jsme vyvodili, že slovo blázen může mít i více podob, že kdo má, tak dá, ale i prázdné ruce bez dárku mohou být nápomocné při pohlazení. Ve třídě máme i knížky o Vánocích a dětské komiksové bible.

Hodně dbáme na to, že Ježíšek je tradice a tu si vzít nedáme. Moc se nám líbila relace o Zelených vánocích ve školním rozhlase. Snažíme se šetřit naši planetu, odmítat velkou komerci a držet se hodnot jako je rodina, kamarádi, radost.....

3.B Mgr. Hana Kovářová

Již od 2. prosince se vánočně ladíme. Zavedli jsme si do třídy adventní kalendář, který je letos zpestřený rozmanitými úkoly. Každý den si jeden úkol splníme. Např. „Jaký dárek by si určitě nepřála postava z knihy, kterou čteš?“, „Zaposlouchej se do koledy a tvoř věty oznamovací o tom, co se v písni zpívá.“ apod.

Dramatizujeme vánoční příběh s názvem "Hvězda" o putování za Ježíškem.

V posledním týdnu budeme číst spolu s dětmi příběh Anděl v kulichu. Pojednává o chlapci, který ztratil kulicha - dárek od Ježíška. Velmi ho to mrzelo, a tak po celý rok, když zlobil, dával k sošce Marie, kterou měli doma, papírovou kytičku (jeho otec papírové květiny vyráběl a prodejem květin živil celou rodinu). Na Vánoce se chlapci zjevil anděl, který měl na hlavě právě toho ztraceného kulicha. Anděl hocha pochválil za to, že se snažil poučit z minulých chyb, a za odměnu mu dal novou čepici.

4.A Mgr. Lenka Bárová

V rámci hodiny literatury jsme pracovali s textem Vánoční blázen, který už si část třídy vyslechla od paní učitelky Březovjákové v hodině výtvarných činností. Žáci byli rozděleni do skupinek po čtyřech a v každé skupině byl alespoň jeden zástupce, který už příběh vyslechl. Pomíchané části textu žáci skládali do správného pořadí. Poté vše zkontrolovali s originálem a společně jsme si příběh přečetli. Nakonec se rozvinula diskuze o smyslu celého příběhu, který žáci dokázali moc hezky formulovat a souhlasili se mnou, že ten blázen vlastně ani žádný blázen nebyl.

4.B Mgr. Hana Čambalová

Tajemný zlatý balíček převázaný zlatavou stužkou koluje mezi obyvateli města. Předávají ho jeden druhému a dělají si tak mezi sebou radost. O tom je jeden z vánočních příběhu Bruna Ferrera.

Balíček dorazil i k nám do třídy. Každý si jej mohl prohlédnout, potěžkat...co v něm asi bude? Na to si budeme muset ještě chvíli počkat. Rozbalíme jej až těsně před vánočními prázdninami.

5.B Mgr. Michaela Pospíšilová

Ve třídě 5. B jsme si společně přečetli ´Vánoční příběh´, jež pojednával o zrození Ježíška a dozvěděli jsme se, jak to všechno bylo. Podívali jsme se také na krátké shrnující video, povyprávěli jsme si o této době a následně měly děti tento příběh přepsat do své podoby a do textu zařadit také obrázky místo slov. Děti tohle téma zaujalo, a tak jsme si vyhradili hodinu, kde děti ve skupinkách vytvářely krátké scénky.

5.A Mgr. Eva Březovjáková

Paní učitelka Eva Březovjáková četla dětem ve výtvarných činnostech příběh Vánoční blázen o bláznovi, který se chtěl stát moudrým a rád pozoroval hvězdy. Díky tomu si všiml zvláštní hvězdy. Ta jej zavedla do Betléma, kde se měl narodit nový král. „Blázen“ přemýšlel, co by novému králi přinesl. Nakonec vzal jediné tři věci, které měl. Po cestě je ale rozdal dětem, které si nemohly hrát s ostatními, protože byly nějakým způsobem handicapované. Do Betléma nakonec přišel s prázdnýma rukama, což pomohlo Marii, která potřebovala někoho, kdo by malého Ježíška pochoval v náručí.

Děti si krátce povídaly např. o hodnotě dárků a pak už pracovaly na betlémech, které mají dokončit.

Mgr. Karin Frýdlová, Mgr. Jolana Končáková, Mgr. Gábina Strouhalová, Mgr. Iveta Zámečníková - Montessori

V Montessori třídách zahájili projekt Advent v pátek 29. listopadu filmem z cyklu Naše tradice. Děti se seznámily s původem adventního času, jeho tradicemi a významem pro křesťanství. Pak zpracovaly čtecí pracovní listy zaměřené na advent.

Třetího prosince zhlédly další díl cyklu Naše tradice věnovaný sv. Lucii a Barboře. Poté opět vyplnily pracovní listy.

Ve stejném duchu pokračoval projekt sledováním výukových filmů o sv. Mikulášovi, Štědrém dni, Božím hodu, sv. Štěpánovi a Silvestru. Vše doplnila hodina zpěvu vánočních písní.

V pátek 20. prosince si Montessori třídy tradičně promítly animovaný příběh o České mši vánoční od J.J.Ryby. Pátek ukončilo společné zpívání koled.

Po Vánocích se děti podívají na díl Opera nás baví o J.J.Rybovi.

Celý projekt bude ukončen 6. ledna 2020 filmem Tři králové z cyklu Naše tradice a pracovními listy.

Odkazy:

https://www.ceskatelevize.cz/porady/10519120758-nase-tradice/dily/

https://www.youtube.com/watch?v=Qw_Rk1AHWa4

Carousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel image

VÁNOČNÍ VÍCEGENERAČNÍ TURNAJ 2019

V sobotu 14. 12. 2019 v odpoledních hodinách se uskutečnil již 8. ročník turnaje členů kroužku volejbalu, jejich rodičů i prarodičů, rodinných příslušníků i členů širší rodiny - tet a strýců, bratranců i sestřenek, či přátel školy, absolventů naší školy. V tělocvičně školy se sešlo celkem 27 hráčů různých věkových kategorií a přišla i podpora diváků.

Všichni hráči se sešli aktivně prožít společné tři hodiny volejbalu. Účastníci turnaje si společně nejenom zahráli, ale i vyměnili nějaké ty vánoční recepty cukroví, které si donesli jednak jako ochutnávku, tak i pro doplnění energie. Dospěláci zhlédli své ratolesti v akci a doufáme, že je budou nadále podporovat v jejich aktivitě.

Hrálo se ve 4 týmech na 2 sety do 25 bodů (na 2 vítězné body). Hrálo se na skóre a posléze na počet uhraných míčů. Rozlosování do týmů proběhlo klíčem – dle nejmladších hráček, starších hráček, absolventů školy, pak dospěláků a nakonec se rozdělili muži.

A tým: Evelin Hanáková (7.), Anička Burdová (8.), Kristýna Kleiblová(9.), Petra Kotolánová(abs.), p. Uřičář V. (strýc), p. Hanáková (babička)

B tým: Kateřina Matůšová (7.), Anežka Hoferková(8.), Eva Surá (abs.), Kačka Sedmerová(abs.), Roman Prokop(abs.), Jakub(od Hanáků), sl. Uřičářová J. (sestřenice)

C tým: Veronika Vylimcová(7.), Míša Pokorná (8.), Nela Kynčlová(9.), Bára Matůšová(abs.), Roman Kleibl(táta), Simona Prokopová(abs.), p. Pokorná (maminka)

D tým: Veronika Novotná(7.), Zuzka Vyorálková(8.), Hanka Hrub(abs.), Nikol Hanáková(abs.), Beďa(děda), Livča(máma), Mira(táta)

Obecenstvo a psychická podpora: p. Kotolánová (maminka), Lucie Pompová (abs.), Viky (sestřenka)

Je nutné dodat, že turnaj proběhl v perfektní náladě, s vysokým nasazením všech účastníků a dodržováním fair play. Je mi ctí pochválit VŠECHNY účastníky za perfektní výkony a opravdu obdivuhodnou spolupráci v týmech. Mám velkou radost z velké účasti „dospěláků“, je to pro mě obrovská odměna.

Děkuji vedení školy za propůjčení tělocvičny a Radě rodičů za vánoční vitamínové ceny v podobě ovocných balíčků (jablíčka, mandarinky, banány a kaki) a všem příznivcům za podporu.

K. Gerberyová

LOGIK 2019

Ve středu 11. prosince proběhl patnáctý ročník matematické soutěže LOGIK, do které se letos zapojilo 53 žáků s těmito výsledky:

Mezi šesťáky byla nejlepší Kačka Výmolová z 6. B se skvělými 9 body, na 2. místě skončil Jirka Michl z 6. C, kterému šlapaly na paty Jolanka Zemanová z 6. A a Anička Šalomounová z 6. C.

Vítězi 7. ročníku jsou se ziskem 7 bodů dva žáci 7. A – Nikola Stefányi a Samuel Koňárek. O dva body méně získali Radovan Kleibl, Daniel Dalajka, Linda Andrýsková a Gita Smělá.

Neskutečný výsledek se podařil v 8. ročníku, kdy osm žáků získalo shodný počet bodů. Jsou to Míša Pokorná, Marťa Polišenská, Zuzka Vyorálková, Adam Šeda, Michal Juřena, Tomáš Pavlík, Lukáš Dvořák a Vašek Koseček.

Všem řešitelům soutěže patří sladká odměna a poděkování za nasazení při řešení příkladů.

Carousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel image

Den padajícího listí na 1. stupni

V pátek 22. 11. 2019 proběhl na prvním stupni naší školy tradiční projektový den s názvem Den padajícího listí. Tento rok byli hlavním tématem OHROŽENÍ ŽIVOČICHOVÉ. Žáci od 2. do 5. ročníku si pod vedením třídních učitelek sestavili vlastní rozvrh a v pátek vyrazili objevovat zvířata známá i neznámá.

Na výběr měli téměř ze všech vyučovacích předmětů. V českém jazyce žáci hledali v přesmyčkách názvy ohrožených živočichů, četli si o nich a poté je poznávali podle vlastního popisu, jednoho typického znaku, nebo pantomimického předvedení. Na živočichy se podívali i z mluvnického hlediska, když určovali rod jednotlivých podstatných jmen. V anglickém jazyce se naučili napsat a vyslovit jména ohrožených živočichů a shlédli o nich krátké video. V matematice pomocí příkladů luštili jména ohrožených zvířat, ve slovních úlohách počítali, kolik kilogramů bambusu sežere panda velká, nebo kolik váží pytel zmijí. Vzájemně si pomohli pomocí krejčovských metrů změřit svou výšku, aby mohli zjistit, zda jsou vysocí jako kůň převalského, nebo medvěd hnědý. Někteří si v matematice dokonce zazpívali. V oblíbené kombinaci předmětů prvouka, přírodověda a vlastivěda se žáci rozdělili do skupin, ve kterých poskládali obrázek zvířete, o kterém vyhledávali informace v encyklopediích i informačních letácích. Ostatním skupinám pak představili svá zjištění a vysvětlili jim, proč jejich zvířeti hrozí vyhynutí. V pracovních činnostech a výtvarné výchově napsali a nakreslili společné atlasy ohrožených živočichů, vytvořili například model výběhu nosorožce, nebo si vyrobili velrybu a pandu. V oblíbené tělesné výchově se zahřáli na překážkové dráze a při skládání a odesílání zprávy o leguánu modravém. Na závěr si zahráli na zmije, které se musely provléknout připravenými obručemi.

Žáci si celý den velice užili. Dozvěděli se spoustu zajímavých informací a zamysleli se nad osudem ohrožených živočichů. Seznámili se s mladšími i staršími spolužáky a vyzkoušeli si, zda se ve škole při hledání různých učeben neztratí.

Mgr. Eva Březovjáková

Carousel imageCarousel image

Návštěva Mikuláše u nás ve škole


V letošním roce jsme čekali příchod svatého Mikuláše jako všude jinde ve čtvrtek 5. prosince. Ale ono nic - ani stopa po Mikuláši, žádné peříčko z andělského křídla, ba ani ta čertovská čmouha. Ve škole to vypadalo jako v běžných vyučovacích dnech, slyšet byly jen známé hlasy učitelů a několika živějších žáčků. Zato v pátek na svátek Mikuláše to vypuklo. Za hlasitého rachotu vbíhali do učeben čerti, které krotili nádherní andílci, a všemu majestátně vévodil Mikuláš. Ten věděl o každém žáčku naší školy - kdo je hodný, poslouchá, je kamarádský, pomáhá ostatním, ale také o těch, kteří někdy lumpačí, dělají naschvály, neposlouchají rodiče nebo učitele. V čertovském pytli ale letos nikdo neskončil, za zlobivé děti se totiž přimluvili jejich spolužáci a všichni nakonec dostali sladkou odměnu. Dokonce i Kačka z 9. C, která sama zazpívala mikulášské družině dvě koledy. Mikuláš také pochválil Adrianku z 9. A, která zase vypomohla s andělskou nadílkou. Děkujeme celé mikulášské družině a těšíme se na ni zase v příštím roce.

Carousel imageCarousel image

Den za svobodu a demokracii – 17. listopad na II. stupni

Letošní významné 80. výročí událostí roku 1939 a 30. výročí roku 1989 si připomněli žáci na druhém stupni různými aktivitami. V plánu byla tzv. projektová hodina, cele věnovaná událostem obou 17. listopadů, kdy žáci zhlédli ukázky dokumentů té doby, diskutovali o totalitních formách řízení státu, psali referáty a prezentovali je před spolužáky a pod. Paní učitelky byly předem vybaveny metodickými materiály ze dvou seminářů, jichž se účastnily – k Listopadu 1989 a k osobě Václava Havla. Také čerpaly ze svých zkušeností z této doby, což bylo žáky velmi ceněno.

Nebyly to ovšem jen hodiny dějepisu, téma státního svátku se prolínalo i jinými hodinami – v češtině například psali diktát s tematikou roku 1939, v mediální výchově zpracovávali pracovní listy o významných osobnostech kulturního života, např. Martě Kubišové, v literatuře si připomněli Václava Havla jako autora divadelních her, v hudební výchově nazpívali na portál e-twinningu písničku Jaroslava Hutky Náměšť… Kromě toho také paní učitelky využívaly i projektu I. stupně ve školním rozhlase k aktivizaci žáků na začátku hodin, přednesly relaci do školního rozhlasu a s žáky vytvořily tři nástěnky ve 3. patře. Ty se týkaly jak obecného přehledu obou významných dat, tak akcí, konaných letos ke kulatému výročí, a další mapovaly Zlín před 30 lety. Žákům také doporučovaly některé z těchto akcí a samy se zúčastnily některých z nich, aby žákům předaly nejčerstvější informace o dění ve Zlíně.

Není pochyb o tom, že si žáci letos odnesli ze školy spousty informací i námětů do svého dalšího života.

Mgr. Darina Sotolářová

Carousel imageCarousel image

Jazykové animace

V pondělí 18.11. 2019 proběhly na naší škole jazykové animace pro němčináře. Žáci 7. a 8. ročníku si mohli vyzkoušet své vědomosti z druhého cizího jazyka velmi zábavnou formou. Zažili hodinu plnou aktivit a her. Věřím, že žáci byli namotivováni k dalšímu studiu jazyka a na zpestření budou dlouho rádi vzpomínat.

Mgr. Jana Klimecká

Carousel imageCarousel imageCarousel image

HLEDÁME NEJLEPŠÍHO MLADÉHO CHEMIKA 2019/2020

Dne 13.listopadu se na naší škole již tradičně konala soutěž Hledáme nejlepšího mladého chemika. Školního kola se zúčastnilo celkem 16. deváťáků, kteří měli za úkol vyřešit testové otázky z anorganické chemie. Do dalšího kola, které se bude konat v prosinci ve Valašském Meziříčí, postoupili tři nejlepší. Na prvním místě se umístil Filip Šemoda z 9.C, na druhém a třetím místě se stejným počtem bodů zvítězila Adéla Matochová z 9.C a Kristýna Kleiblová z 9.A. Všem soutěžícím děkuji za účast a postupujícím v přeji hodně štěstí!

Zuzana Onderková

Carousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel image

17. listopad - Den boje za svobodu a demokracii

Fakt, že je 17. listopad státní svátek, ví snad každý žák. Avšak znalost toho, proč je tento den svátkem, je i dle průzkumů u studentů VŠ docela problém. 17. listopad je ve světě známý jako Mezinárodní den studentstva. V Česku se konkrétně vztahuje ke dvěma historickým událostem, a to uzavření českých škol v roce 1939 a začátkem sametové revoluce v roce 1989. Letošní rok se slavilo výročí 30. Let od demonstrování na Václavském náměstí, a tak se toto výročí muselo v naší škole řádně oslavit.

17. listopad a pojem Sametová revoluce je však pro děti pojmem hodně vzdáleným, a také je poměrně složité jej malým dětem srozumitelně přiblížit. I přesto se ale paní učitelky 1. stupně snažily prostřednictvím projektu „17. listopad“ žáky s tímto pojmem seznámit co nejvíce a hlavně zajímavou formou tak, aby si z toho něco odnesly. Děti pracovaly s texty či úryvky projevů, které tuhle dobu provází. Promítala se jim naučná videa a každá z tříd zaznamenala události této doby trochu jinak. Někdo zjišťoval informace o Václavu Havlovi a hledali známé citáty, jiní vyráběli klíče, poučné plakáty či vytvářeli portréty 1. českého prezidenta Václava Havla.

Letošní rok byla pro děti také připravena soutěž k tomuto projektu, jež provázela žáky 1. stupně celý týden. Každý den byla v rozhlase vyhlášena otázka týkající se událostí roku 1939 či 1989. Veškeré indicie mohly děti sesbírat od paní učitelek anebo po pečlivém prostudování nástěnky, která byla zaměřena na toto téma. Své odpovědi pak dávali u nástěnky do krabice a každý den byli vylosování tři výherci. Tato drobná soutěž se těšila velkému úspěchu a myslím, že si děti díky tomu zapamatovaly alespoň základní fakta.

Věřím, že díky tomuto projektu už pro děti nikdy nebude 17. listopad pouze dnem volna, ale že si z projektu odnesly alespoň základní informace. Všem žákům a vyučujícím, kteří se na akci podíleli, velice děkuji za jejich práci. Díla žáků jsou k vidění v budově školy mezi 1. a 2. patrem, a že jsou to dílka opravdu zdařilá!

Mgr. Michaela Pospíšilová

Máme rádi zvířata

Sbírka pro Útulek zvířat na Vršavě, konaná u příležitosti Mezinárodního dne zvířat, se stala již v naší škole tradicí. Sešlo se opravdu velké množství příspěvků, ať už to byly granule, piškoty, konzervičky a kapsičky pro pejsky i kočičky, deky, ručníky, pamlsky.... prostě vše možné, co zvířátka přivítají.

Děkujeme všem, kdo přispěli, dětem i jejich rodičům a také řadě pedagogických pracovníků.

A děkujeme nejen my, ale i naši přátelé z Útulku na Vršavě, protože tato sbírka byla skutečně velká a kvalitní, což velmi ocenili.

Ještě jednou díky všem!!

(E.Postavová, J.Leciánová - organizátorky)

Sportovní úspěchy žákyně Kláry Mikešové

Klára Mikešová, žákyně osmého ročníku tento víkend na závodech v Mladé Boleslavi vybojovala spolu se Sárou Kozákovou ze Zlína a Anežkou Hanákovou z Luhačovic v kategorii závodních týmů ve věkové kategorii 11-13 let celkem 8. zlato v pořadí za sebou.

Zvládla tak velmi úspěšnou sezonu a zařadila se mezi velmi málo výjimečných závodnic, které za závodní rok nepřerušily sérii zlatých medailových umístění.

A velkým úspěchem Klárky je i 6. místo v konkurenci 36 závodnic v závodní kategorii singl ženy 11-13 let.

Jsem za to velmi ráda. Klárka tím úspěšně reprezentuje svůj domovský závodní klub sportovního aerobiku – MV Team UTB Zlín, město Zlín i svoji základní školu.

Mgr. Monika Váňová

Trenérka MV Team UTB Zlín

Carousel imageCarousel image

Projekt Krokus

Jde o irskou iniciativu, které se zúčastňuje několik evropských zemí. V České republice koordinuje tuto akci Židovské muzeum Praha. Projekt je určen žákům a studentům od 11 let. Naši žáci se rovněž zapojili.

Nadace HETI nám poskytla cibulky žlutých krokusů, které jsme nyní na podzim v rámci pracovních činností vysadili na záhoně v prostoru školní zahrady. Ptáte se proč? Sadili jsme je jako památku na tisíce dětí, které zahynuly v době holocaustu. Žlutá barva těchto kvítků, které nám snad vykvetou na začátku února kolem Mezinárodního dne památky obětí holocaustu, připomíná známou Davidovu hvězdu. Ale to je jen začátek naší činnosti v rámci tohoto projektu. Přispějí svými aktivitami rovněž další předměty – ČJ, Dě, Vv, VkO...

Všem nám jde o stejnou věc a to přiblížit dětem tématiku holocaustu, zvýšit povědomí o nebezpečí rasismu a lidské nesnášenlivosti a učit je, jak důležitá je vzájemná tolerance a respekt vůči všem lidem.

Mgr. Eva Postavová

Carousel imageCarousel imageCarousel image

Školní kolo ve stolním tenise

Školní kolo ve stolním tenise se uskutečnilo dne 31. 10. 2019 za účasti 28 žáků i žákyň VI. a VII. ročníku. Každou třídu mohlo zastoupit družstvo dívek a chlapců v libovolném počtu. Ne všechny třídy však využily možného zastoupení. I přesto byla účast hojná a turnaj se vydazdařil.

Výsledky:

ml. žáci:

  1. místo Kotík Tomáš 6.A
  2. místo Schlimbach Jakub 7.B
  3. místo Kleibl Radovan 7.A

ml. žákyně:

  1. místo Ondrášová Eliška 7.B
  2. místo Vítová Klára 6.C
  3. místo Kostková Karolína 7.B

Všem zúčastněným děkujeme a vítězům blahopřejeme.

Věříme, že všichni budou pilně trénovat a v příštím školním kole se opět setkáme.

K. Gerberyová

Carousel imageCarousel imageCarousel image

Projektový den: Den s Baťou

V úterý 9. 10. 2019 jsme zpestřili výuku dějepisu žákům 9. ročníku a navštívili jsme Muzeum jihovýchodní Moravy ve Zlíně. Navštívili jsme dva vzdělávací programy. První program se jmenoval Baťa – příběh jednoho města. V rámci tohoto programu se žáci seznámili s osobnostmi rodiny Baťů, byla jim představena přeměna Zlína z městečka v město a jaký vliv měl T. Baťa na rozvoj kultury ve Zlíně. Druhým programem byla Baťovská reklama. Žáci se dozvěděli, jakým způsobem firma Baťa propagovala své výrobky. Žáci si mohli vytvořit reklamní plakát či nahlédnout do tajů aranžérství výkladních skříní. Ve škole jsme si pak vytvořili nástěnku, která nám shrnuje poznatky z výstavy.

Mgr. Jana Klimecká, Mgr. Darina Sotolářová

Carousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel image

Pozdravy ze školy v přírodě!

Ze školy v přírodě našich prvňáčků jsme dostali první pozdravy! Potěšte se několika fotkami.

Škola v přírodě 2. a 3. třídy

"Ostrovní plavba"

Žáci druhých a třetích ročníků vyrazili na svou dlouhou plavbu po ostrovech 23.9.2019. Než nastoupili do autobusu, museli kapitánce paluby odevzdat svůj palubní lístek. A mohlo se vyrazit.

Po příjezdu na hotel Permoník se ubytovali, naobědvali, odpočinuli si a hurá na hry. Nejprve byli rozděleni do družstev pomocí obrázků s mořskými živočichy, pak následovala hra Hledání ostrovů. Námořníci měli svázané ruce a společnými silami hledali ve vymezeném prostoru obrázky ostrovů. Večer každé družstvo malovalo svůj ostrov.

V úterý nás čekala 11 km dlouhá túra do lyžařského střediska Kohútka. Cestou námořníci hledali vhodné potraviny - barevné lístečky po cestě - na svůj ostrov. Také se jim na palubu dostali černí pasažéři v podobě prádelních kolíčků. Kdo do cíle přinesl kolíček, bohužel získal pro družstvo mínusové body. Po návratu na vlastní ostrovy dostali námořníci teplý oběd, odpočinuli si a před večeří sportovali na hřištích. Večer hráli deskové hry nebo si kreslili.

Ve středu dopoledne přišlo nutné námořnické vzdělávání. Odpolední program byl opět pestrý. Odpoledne byl výlov rybiček v mořských vlnách, vyráběly se pamětní medaile a večer námořníky čekalo překvapení v podobě "Laser show".

I čtvrtek námořníci zahájili učením. Odpoledne však mohli svou energii využít v orientačním závodě v lese, při luštění šifry s nalezením vzkazu od pirátů, a také mohli ukázat svou kreativitu při výrobě fotorámečků. Večer je čekala závěrečná diskotéka.

No, a byl tu pátek. Sbalit kufr, uklidit ostrovy, nalodit na palubu a plavíme se domů.

Celý týden nám přálo krásné počasí, a tak plavba byla nejenom příjemná, ale také plná krásných zážitků, nových přátelství a zažitých dobrodružství.

Mgr. Lenka Doležalová

Den jazyků

V pátek 27. 9. 2019 jsme si připomněli celosvětový Den jazyků.

Letos jsme chtěli přiblížit žákům a zpopularizovat cizí jazyky známé, ale i nové, jako např. esperanto. Děti při různých aktivitách zjistily, že dorozumět se mohou snadno, i když se některý jazyk neučí.

Jazykové znalosti nám umožňují, abychom byli otevřenější k ostatním, a pomáhají nám nahlédnout do jiných lidí, kultur a tradic. Proto si žáci devátých tříd, kteří se už třetím rokem učí další cizí jazyk, připravili projektový den pro své mladší spolužáky. Na šestnácti stanovištích si žáci 6., 7. a 8. tříd vyzkoušeli aktivity plné her, kvízů, prezentací a soutěží v němčině, ruštině, angličtině, francouzštině, španělštině, esperantu a dalších.

Během čtyř vyučovacích hodin se na těchto stanovištích vystřídali se svými učiteli a byl to zážitek jak pro ně, tak pro deváťáky, kteří si celý program připravili. Byli letos velmi chváleni nejen pro pěknou přípravu aktivit, ale i za to, že bohatě odměňovali úspěšné řešitele spoustou sladkostí.

Mgr. Blanka Trojnová

Škola v přírodě 4. a 5. tříd

Žáci 4. a 5. tříd letos opět vyrazili do Nového Hrozenkova do hotelu Permoník. Tentokrát se přenesli do doby středověku a vyzkoušeli si, jak se v té době měli pánové ze vznešených rodů a odvážní rytíři.

Během pobytu byli žáci rozděleni do skupin, které byly pojmenovány dle známých šlechtických rodů. Na jednom místě se tedy sešli Rožmberkové, Lucemburkové, Pernštejnové, Šternberkové, Lichtenštejnové a Valdštejnové. Členové každého rodu vytvořili erb s typickým rodovým znakem, meč, štít a přilbici na rytířský souboj, ušili pytlíček na zlaťáky a připravili munici na bitvu. Rody mezi sebou soutěžily v různých disciplínách – porovnaly své síly při přetahování s lany, utkaly se v šermířském souboji, svůj důvtip prokázaly při řešení zašifrovaných zpráv a společně se vydaly na pěší výlet na nedalekou Kohútku. Za úspěšnost v úkolech rody obdržely zlaťáky. I na škole v přírodě se objevil náš celoroční projekt zaměřený na finanční gramotnost – rody si za získané zlaťáky rozšiřovaly svá panství, ale museli mít stále na paměti, aby jim v měšcích zbylo na nečekané výdaje.

Ve čtvrtek večer čekalo na žáky překvapení. Ze Zlína za nimi přijela šermířská skupina Malberg, která jim přiblížila historii zmíněných rodů, seznámila je s kulturou odívání v době gotiky a hlavně jim ukázala, jak vypadaly skutečné šermířské souboje. Žáci, kteří na škole v přírodě oslavili své narozeniny, měli jedinečnou příležitost zašermovat si proti rytíři v brnění. Večer byl ukončen oblíbenou diskotékou.

Středověká škola v přírodě se opravdu vydařila. Kromě skvělých zážitků si žáci domů dovezli spoustu sladkých i věcných odměn, které ještě před odjezdem přinesli jejich rodiče. Všem, kteří nám s přípravou tohoto nabitého týdne pomohli, velice děkujeme!

Mgr. Eva Březovjáková

Projekt Kamarád v 1. a 9. třídě

Poprvé prvňáčci svého kamaráda viděli prví školní den. Kdo by se ale v takový den dokázal soustředit?

Proto jsme naše kamarády museli pozvat do naší 1. B ještě jednou. Vlastně do třídy úplně ne. Naše první setkání proběhlo v zahradě školy.

Museli jsme totiž zjistit, nakolik se může prvňáček spolehnout na svého staršího kamaráda a naopak, jak „deváťák“ věří svému malému příteli.

Jít se zavázanýma očima podle navigace toho druhého není nic jednoduchého. Prvňáčci však bravurně zvládli nástrahy zahrady a dovedli svého patrona až ke košíčku, kde svému kamarádovi vybrali kamínek pro štěstí. A že ho budou ti velcí v posledním roce školní docházky na naší škole potřebovat. Pak už jen převázat oči a zjistit, zda mohou věřit i tomu druhému.

Protože všichni dorazili v pořádku a s úsměvy, vypadá to na pěkná přátelství.

Aby se děti o sobě dozvěděly i něco více, sešli jsme se znovu, tentokrát u nás ve třídě. Šlo o povídání, zjišťování, čím se můj kamarád zabývá, co ho baví, co má rád a další nesmírně důležité věci.

Společně si děti nakreslily ruce přátelství, zahrály si na Medvěda. Dokáže ten silnější udržet a podržet slabšího?

Teď už toho víme docela dost a těšíme se na další setkání.

Mgr. Pavlína Absolonová

Den české státnosti

Den české státnosti je svátek, který připadá na 28. září, kdy byl před více než tisíci lety zabit svým bratrem Boleslavem český kníže sv. Václav, patron Čech a Moravy.

Tento svátek si od roku 2000 každoročně připomínáme. Žáci 4. a 5. tříd se tímto tématem zabývali v různých předmětech. Ve vlastivědě si páťáci oživili učivo z minulého roku a čtvrťáci se naučili něco dopředu. Někde si hráli na novináře a psali reportáž o smrti svatého Václava, jinde se luštily křížovky a řešily běhací kvízy na toto téma. V rámci výtvarné výchovy nám vzniklo pár hezkých uměleckých ztvárnění této historicky významné postavy.

Mgr. Lenka Bárová

Adapatační pobyty žáků 6. a 8. ročníku

Každý rok se žáci 6. a 8. tříd sejdou na začátku školního roku na adaptačním pobytu, který jim umožňuje vytvoření fungujícího kolektivu, kamarádských vztahů a vytvoření pravidel třídy.

Letos se adaptační kurz konal v Novém Hrozenkově na hotelu Permoník, který se velmi osvědčil. Účastníci ho popsali takto: Kuchaři nás nehorázně rozmazlovali dobrým jídlem, ubytování bylo pohodlné. Přes počáteční nepřízeň počasí, kdy nás zastihla průtrž mračen při vystupování z autobusu, jsme si celý pobyt krásně užili. Byl pro nás připraven bohatý program naplněný hrami a aktivitami zaměřenými na spolupráci a poznávání se.

Děti byly skvělé a nikomu se nechtělo domů.

U žáků osmých ročníků byl program zaměřen na spolupráci, poznávání se a některé aktivity měly protidrogovou tématiku. I zde převládala dobrá nálada a všichni byli nadmíru spokojeni. Jen je trošku mrzelo, že je to jejich poslední společný pobyt.



Carousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel image

Welcome back to school

Druhý týden nového školního roku zahájili žáci 2. stupně intenzivní angličtinou s rodilým mluvčím Samem. Plynule jsme navázali na program tandemové výuky, která probíhala na konci minulého školního roku. Žáci si povídali o cestování a vyprávěli v anglickém jazyce své zážitky z prázdnin. Samovi děkujeme za oživení výuky a budeme se těšit na další spolupráci.

Mgr. Jana Klimecká

Tak nám to opravdu začalo!

A je to tady! Začal nový školní rok 2019 – 2020!

Hned ráno v 8 hodin jsme ve škole přivítali naše nové prvňáčky. Přicházeli do krásně nazdobené školy a lákavě upravených tříd.

Děti z 1.A a 1.B třídy čekali ve vchodu do školy čerství deváťáci. Každý měl v ruce kytičku se jménem prvňáčka, kterého odvedl do učebny. Tam už čekala paní učitelka. V 1.A třídě paní učitelka Iva Kusbachová a v 1.B třídě paní učitelka Pavlína Absolonová.

Paní učitelky se s každým malým žáčkem pozdravily a pozvaly ho do třídy.

Když už byly třídy plné, začala ta sláva naplno.

Naši školu poctili návštěvou zástupci Zlína, pan primátor Jiří Korec a náměstkyně primátora paní Kateřina Francová. Oba společně s paní ředitelkou Ilonou Gargulákovou oslovili děti i jejich rodiče a popřáli jim mnoho radosti z učení, trpělivost a úpěchy.

Podobně s úsměvem na rtech a očekáváním v očích zahájili svůj první školní den i žáci první třídy s výukou podle Marie Montessori. Nejmladší kluky a holčičky vítali všichni jejich starší spolužáci od druhé do páté třídy. Děti spolu seděly v kruhu a povídaly si s paním učitelkou Jolanou Končákovou a Ivetou Zámečníkovou za bedlivé pozornosti svých rodičů.

Všude se fotilo a natáčelo, všichni se usmívali, škola byla plná pohody a radosti. Pro učitele hotový ráj na zemi.

Tsunami dobré nálady z uvítání prvňáčků odeznělo a vyměnil je poněkud vážnější nástup starších dětí.

Žáci druhých až devátých tříd přicházejí do školy první školní den až na devět hodin. Ti už ví, že je čeká nejen zábava, ale především práce. Přesto se usmívali, slušně zdravili a bez donucovacích prostředků ochotně zaujali místa ve svých třídách.

První školní den byl opravdu úspěšný. Přišli všichni a nikdo neutekl!

Doufáme, že nám všem – dětem, jejich rodičům i učitelům vydrží dobrá nálada a klid v duši co nejdéle! Alespoň se o to budeme opravdu poctivě snažit.


Carousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel image